آموزش Excel 2010 > مقدمه آموزش Excel 2010 > ذخیره سازی اسناد ( Workbook ) در Excel 2010

مقدمه :

آموزش نحوه ذخیره سازی اسناد در اکسل 2010

در این درس با نحوه ذخیره سازی و اشتراک فایل های اکسل بر روی کامپیوترتان آشنا خواهید شد . ممکن است بخواهید فایل جدیدی که ساخته اید ، ذخیره نمایید یا فایل موجودی را پس از ویرایش با نام جدیدی Save کنید . همچنین با روش ذخیره سازی فایل اکسل به فرمت PDF آشنا می شوید .

ذخیره سازی Workbooks :

هر زمان که فایلی جدید در Excel می سازید ، بایستی آن را برای دسترسی و ویرایش بعدی ذخیره نمایید . اکسل روش های مختلفی برای ذخیره سازی اسناد در اختیار شما قرار می دهد .

نحوه استفاده از دستور Save as :

دستور Save as این امکان را به شما می دهد تا مکان و نام جدیدی برای ذخیره سازی فایل Excel خود تعیین نمایید . از این دستور هم برای ذخیره سازی فایل اکسل برای اولین بار و یا برای ذخیره یک نسخه جدید ویرایش شده از فایل قبلی استفاده نمود .

  1. لبه File را کلیک کرده و همانند تصویر زیر دستور Save as را انتخاب نمایید :

    نحوه استفاده از دستور Save as در Excel 2010
    نحوه استفاده از دستور Save as در Excel 2010
  2. پنجره Save as باز می شود . مکانی که می خواهید فایل را ذخیره نموده به همراه نام آن تعیین نمایید . سپس دکمه Save را بزنید ، همانند تصویر زیر :

    نحوه استفاده از دستور Save as در Excel 2010
    نحوه استفاده از دستور Save as در Excel 2010

نحوه استفاده از دستور Save :

  1. دستور Save را از نوار ابزار Quick Access همانند تصویر زیر انتخاب نمایید :
    نحوه استفاده از دستور Save در Excel 2010
    نحوه استفاده از دستور Save as در Excel 2010
  2. فایل اکسل با همان نام قبلی و در مکان اولیه ، مجددا ذخیره می گردد .

نحوه استفاده از قابلیت بازیابی خودکار فایل (Auto Recover) :

اکسل بصورت پیش فرض و خودکار فایل هایی که در حال کار با آن هستید را در یک پوشه موقتی در بازه های زمانی معین ذخیره می کند . اگر شما فراموش کنید که فایلتان را ذخیره نموده و برنامه هنگ کرده و یا به هر نحوی اطلاعاتتان را از دست بدهید ، از قابلیت Auto Recover می توانید برای بازیابی فایل هایتان استفاده نمایید .

  1. یک Workbook را که قبلا بدون انجام عمل ذخیره سازی بسته اید ، باز کنید .
  2. در نمای پشت صحنه (Backstage View ) ، بر روی گزینه Info مانند تصویر زیر کلیک نمایید :

    استفاده از قابلیت بازیابی خودکار فایل (Auto Recover) در Excel 2010
    استفاده از قابلیت بازیابی خودکار فایل (Auto Recover) در Excel 2010
  3. اگر نسخه ذخیره شده ای از یک یا چند فایل اکسل وجود داشته باشد ، همانطور که در تصویر فوق مشخص است ، در قسمت Versions قرار دارند .
  4. بر روی فایل مورد نظر خود کلیک نمایید . یک پیام هشدار برای بازیابی فایل ذخیره شده در بالای برنامه نشان داده می شود . دکمه Restore را بزنید مانند تصویر زیر :

    بازیابی یک فایل ذخیره نشده در Excel 2010
    بازیابی یک فایل ذخیره نشده در Excel 2010

نکته : بصورت پیش فرض اکسل هر 10 دقیقه یکبار ، فایل در حال کار را ذخیره می کند .
نکته کاربردی : اگر فایلی که برای بازیابی به دنبال آن می گردید را در لیست Version مشاهده نمی کنید یا به دنبال فایلی هستید که نسخه خودکار آن ذخیره نشده ، می توانید با کلیک بر روی دکمه Manage Version همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است ، گزینه Recover Unsaved Workbooks را انتخاب نمایید . در این حالت تمام فایل های قبلی اکسل در اختیار شما قرار می گیرد .

دسترسی به تمام فایل های ذخیره شده در Excel 2010
دسترسی به تمام فایل های ذخیره شده در Excel 2010


راجع این مطلب سوال یا اشکالی دارید ؟! آن را در انجمن سایت مطرح نمایید ...         >>>>>  ورود به انجمن تخصصی


نطر خودتان درباره این صفحه را با ما در میان گذاشته و در صورت تمایل از Developer1 حمایت نمایید :

آیا مطالب این صفحه برای شما مناسب و مفید بوده است :

نام :                 
آدرس Email :    
 
نظر شما :  
 
سوال امنیتی : پایتخت ایران ؟